Wprowadzanie Użytkowników do Świata Kryptowalut: Przewodnik Handlowca
Jeśli czytałeś nasze poprzednie artykuły, dobrze wiesz, że oferowanie kryptowalut klientom jako środka płatniczego wiąże się z wieloma korzyściami, jak niższe opłaty, dostęp do nowych rynków, brak rezerw kroczących i obciążeń zwrotnych, a także płatności transgraniczne. Co ważne, korzyści te rosną wraz z liczbą użytkowników, którzy korzystają z kryptowalut jako metody płatności na twojej platformie. Tym samym przyciąganie ruchu kryptowalutowego może mieć pozytywny wpływ na efektywność twojego biznesu. W 2022 r. liczba właścicieli aktywów cyfrowych przekroczyła 320 milionów. Te osoby są potencjalnymi klientami twojej firmy.

Przekonywanie tych, którzy jeszcze nie znają rynku aktywów cyfrowych również ma kluczowe znaczenie, ponieważ ich masowe przyjmowanie wciąż trwa, i to pomimo kryzysu finansowego oraz cyklu niedźwiedzia. Dlatego firmy muszą działać szybko, aby uzyskać przewagę konkurencyjną zanim na rynku stanie się „zbyt tłoczno”.
W tym momencie dochodzimy do ważnego pytania – jako handlowiec, w jaki sposób możesz skłonić więcej swoich użytkowników do używania kryptowalut, aby zwielokrotnić te korzyści, które wszyscy znamy i kochamy? Aby odpowiedzieć na to pytanie, najpierw przedstawimy powody, dla których użytkownicy boją się płacić kryptowalutami. Następnie wymienimy kroki, jakie możesz podjąć, aby rozprawić się z tymi obawami.

Pierwszy z powodów, które rozważymy dotyczy tego, że wielu potencjalnych użytkowników blockchain po prostu onieśmiela, zwłaszcza z technicznego punktu widzenia. Jednostka zawsze będzie skłaniać się ku platformom i mechanizmom, które rozumie. Tymczasem dla większości osób kupujących kryptowaluty po raz pierwszy blockchain to Rów Mariański wypełniony zaawansowaną matematyką i skomplikowanym kodem. W związku z tym bywa niezwykle przerażający jako środek płatniczy. Klienci często są przekonani, że przez jeden błąd nowicjusza stracą swoje środki albo padną ofiarą hakera. Istotnie, ostrzeżenie rozsyłane po całym obszarze DeFi jest takie, że jeśli zostanie zastosowany nieprawidłowy adres portfela, środki mogą zostać utracone na zawsze.
Drugi powód dotyczy nieodłącznej zmienności kryptowalut. W następstwie krachu na tym rynku – gdy wartość Bitcoina spadła o ponad 60% od swojego szczytu z listopada 2021 r. – zaufanie społeczności do kryptowalut zmalało. Oczywiście, można by od razu wtrącić argument o stablecoinach, podkreślając, że prawidłowo zestawione tokeny mogą być bardziej stabilne niż większość walut fiat. Jednakże, podczas gdy transparentnie wspierane stablecoiny, takie jak USDC, rosną w siłę, ich użycie nadal nie jest powszechne, jeśli chodzi o płatności kryptowalutowe. Jeśli weźmie się pod uwagę nieodłączną niestabilność tradycyjnych kryptowalut, w połączeniu z nowością i brakiem przejrzystości oraz regulacji dotyczących stablecoinów, można dostrzec tu pewien czynnik zniechęcający.
Trzeci powód dotyczy złej reputacji kryptowalut. Czy wiesz, że technologie blockchain są obecnie powszechnie stosowane przez rządy i instytucje? Ludzie najczęściej skupiają się jednak na negatywnych stronach, w wyniku czego kojarzą kryptowaluty z praniem pieniędzy, finansowaniem terroryzmu, uchylaniem się od płacenia podatków i transakcjami w darknecie.
Jednak dość łatwo rozprawić się z takimi opiniami dzięki odpowiedniej edukacji. Według “demistyfikującego kryptowaluty” raportu Checkout.com z 2022 r., zasoby cyfrowe, niegdyś kojarzone z transakcjami w darknecie, szybko tracą taką reputację. W rozwiniętych gospodarkach europejskich jedynie mniej niż 5% osób używa kryptowalut do zakupów w darknecie.
W miarę jak świat blockchain się rozwija, zwykli ludzie zaczynają gromadzić kryptowaluty w zwyczajny sposób. Freelancerzy copywriterzy, programiści czy doradcy są teraz opłacani w kryptowalucie. Gracze korzystają obecnie z mechaniki „play-to-earn”, która pozwala im zarabiać kryptowaluty po prostu grając. Wraz ze stopniowym włączaniem zwykłych ludzi, poddanych procedurze KYC, do świata technologii blockchain, działalność przestępcza jest masowo ograniczana.
Co więcej, Salwador przyjął Bitcoin jako prawny środek płatniczy, a Republika Środkowoafrykańska poszła w jego ślady – nie możemy zapominać o nieodłącznej niestabilności walut niektórych państw, które z zadowoleniem przyjmują zdecentralizowany system płatności. Mimo to, burzliwa przeszłość kryptowalut i ogólny brak edukacji na rynku sprawiają, że ich reputacja jako środka płatniczego wciąż jest znaczącą barierą na drodze do ich powszechnego przyjmowania.
Ostatni powód zwykle objawia się jako odsetek rezygnacji z wdrożenia. Na rynku pojawia się wielu potencjalnych użytkowników, którzy chcą zaangażować się w kryptowaluty, ale zniechęcają ich trudności związane z utworzeniem portfela i uzupełnieniem salda kryptowalutą. Istotnie, używanie portfela niepowierniczego, instalacja rozszerzenia przeglądarki, niektóre rozwiązania typu cross-chain bridge oraz zapisanie klucza mnemonicznego mogą wymagać ukończenia jednego czy dwóch samouczków na YouTube. Jeśli chodzi o długotrwałe procedury KYC wymagane przez większość scentralizowanych giełd (np. Binance), użytkowników mogą zniechęcić inwazyjność oraz czas potrzebny do ich przejścia. Efekt jest taki, że wielu użytkowników po prostu rezygnuje z wdrożenia, a w odniesieniu do kryptowalut zaczyna odczuwać niesmak.
A zatem, co można zrobić?
Niektórzy twierdzą, że najlepszym rozwiązaniem na strach w świecie „fiat” jest szczepionka – usuwanie przeszkód w pokazywaniu prawdy, wywieranie presji na jej ujawnienie, promowanie wiedzy oraz eliminowanie obaw. Podobne podejście można zastosować w przypadku kryptowalut – pod warunkiem, że zrobisz to we właściwy sposób. Brak wartości wewnętrznej dóbr cyfrowych, zwłaszcza tych, które nie są zabezpieczone oraz presja na przyjęcie kryptowalut jako środka płatniczego może wyglądać na chęć rozwijania własnych inwestycji poprzez zwiększanie popytu na swoje dobra. Czyli tak, jakbyś reklamował swoim klientom piramidę finansową.
Jak Poradzić Sobie ze Strachem i Onieśmieleniem
Koncepcja, że blockchain to pokręcona sieć matematycznych haków to po prostu iluzja – bankowość mobilna jest używana na co dzień przez wszystkich, od rybaków po day traderów; silniki uwierzytelniania są zatem nie mniej znane np. nowicjuszom w temacie Binance.
Istnieją trzy główne rzeczy, które można zrobić aby poradzić sobie ze zjawiskiem onieśmielenia kryptowalutami.
- Przyjazny interfejs. Klienci powinni być prowadzeni przez proces wdrażania za pomocą prostego interfejsu, wyświetlającego jedynie niezbędne funkcje. Być może sekcja FAQ „Płacenie za pomocą kryptowalut” byłaby wspaniałym dodatkiem do twojej witryny handlowej.
- Oferty specjalne. Kryptowaluty jako metoda płatności powinna zainteresować użytkowników – dla osób płacących kryptowalutą mogą być dostępne zniżki albo specjalne korzyści. Możesz też rozważyć opracowanie programów lojalnościowych i partnerskich.
- Treści edukacyjne. Na koniec należy zapewnić odpowiednie materiały, które poprowadzą użytkownika do portfela kryptowalut, gdzie będzie mógł szybko i łatwo uzyskać dostęp do wszystkich niezbędnych informacji dotyczących usługi. Możesz również dostarczyć treści edukacyjne, które pomogą użytkownikom poruszać się po świecie kryptowalut.
Jak Rozwiązać Problem Zmienności
Na rynku istnieją tysiące kryptowalut, które teoretycznie mogłyby służyć do realizowania płatności. Jednak nie wszystkie z nich będą istnieć wiecznie. Dlatego ważne jest, aby oprócz wielkich marek oferować swoim klientom najbardziej stabilne waluty na rynku. CryptoProcessing.com wspiera 40 czołowych walut cyfrowych, w tym stablecoiny, takie jak USDT and USDC , aby złagodzić obawy dotyczące zmienności.
Co więcej, pomimo ogromnych wahań cen i utraty przez branżę ponad 2 bilionów dolarów kapitalizacji w porównaniu do rekordowych poziomów, sektor płatności pozostaje w większości niewzruszony. Nasze wewnętrzne analizy pokazują, że nawet upadek Terra Luna w 2022 r. nie miał wpływu ani na liczbę transakcji, ani na wolumen.

Możesz też zechcieć poinformować swoich klientów, że kryptoprocesory, takie jak CryptoProcessing.com, biorą na siebie ryzyko zmienności, gwarantując cenę zakupu, aby zapobiec poślizgom cenowym. Ponadto ważne jest, aby edukować odbiorców na temat prawdziwych powodów upadku Terra Luna, wzmacniając pozycję „stabilnych” algorytmicznych stablecoinów.
Warto też zwrócić uwagę na naturalną zmienność charakterystyczną dla wielu walut. W dłuższej perspektywie, biorąc pod uwagę obecny klimat gospodarczy, Bitcoin może okazać się bardziej efektywną inwestycją niż np. lira turecka. Inflacja gwałtownie rośnie, a atrakcyjność alternatyw może spadać. Wszystko to można zrobić za pośrednictwem kanału Medium albo bloga na stronie internetowej.
Jak Osłabić Siły Nieufności
Nieufność jest prawdopodobnie jednym z najważniejszych problemów, z jakimi należy się rozprawić. Wymaga to skutecznego otwarcia czyichś oczu na korzyści płynące z używania kryptowalut jako środka płatniczego, co – jeśli przeczytałeś „Jaskinię platońską” – może być niezwykle trudne.
Najlepszym sposobem na zwiększenie zaufania jest wybranie renomowanego dostawcy przetwarzania kryptowalut. Na przykład CryptoProcessing.com jest liderem rynku z 0 przypadków utraty środków klientów. Jesteśmy licencjonowanym przez UE dostawcą usług kryptowalutowych z wbudowanym systemem monitorowania transakcji, który został poddany audytowi przez dwa niezależne organy.
Gdy tylko dajesz jasno do zrozumienia, że powierzasz transakcje doświadczonej stronie trzeciej, uspokajasz klienta. Skuteczna edukacja to najlepszy sposób na walkę z nieufnością na rynku – odnieś się do użyteczności technologii blockchain w skali globalnej, szkodliwych ograniczeń wynikających z centralizacji oraz swobody, z jaką wiążą się transgraniczne transakcje o niskich opłatach. Ważne jest, aby postawić się w sytuacji klienta. Możesz to zrobić za pośrednictwem skutecznych mediów społecznościowych, takich jak Twitter, Medium albo YouTube.
Jak Walczyć ze Stopą Wycofania
Wysoka stopa wycofania jest oznaką, że proces wdrażania kryptowalut nie jest zbyt skuteczny. Wynika to w dużej mierze z połączenia wszystkich tych powodów, o których do tej pory wspominaliśmy. Osoba może być przestraszona wszystkimi znakami ostrzegawczymi, jakie dostrzega po drodze, albo złożonością i inwazyjnością procesu KYC. Jest to kluczowy wskaźnik, z którym należy się zmierzyć, ponieważ w przeciwnym razie można stracić potencjalnych klientów kryptowalutowych na najbardziej kluczowym etapie.
Rozwiązaniem jest oczywiście sprawienie, aby proces wdrażania był tak płynny, jak to możliwe. Jako handlowiec nie zawsze jesteś za to bezpośrednio odpowiedzialny, dlatego tak ważne jest, aby zintegrować swój biznes z niezawodnym i efektywnym dostawcą przetwarzania kryptowalut.
Jeśli jeszcze nie zintegrowałeś płatności kryptowalutowych w swojej firmie, nie wahaj się umówić na spotkanie z naszym zespołem sprzedaży, aby omówić korzyści, jakie CryptoProcessing.com może przynieść w Twoim indywidualnym przypadku. Z przyjemnością przydzielimy ci osobistego menedżera, który poprowadzi cię przez cały proces. Ponadto oferujemy szereg różnych metod płatności, aby zaspokoić wszelkie możliwe potrzeby handlowców oraz klientów.
with crypto payments integration